Green hummus

green hummus

Lente-groene humus, mmm….lekker!

Humus is zo lekker, zo smeuïg, zo mmmmm… ik lust het eigenlijk elke dag wel. Of in ieder geval één maal per week.

Speciaal voor de lente heb ik een fris-groene humus voor je gemaakt, met mung bonen, avocado, limoen en groene kruiden. Deze groene humus past perfect in het groene detox dieet. Het groene detox dieet komt uit de kundalini yoga traditie en is perfect om je lichaam in de lente een extra energie-boost te geven. Maar ook zonder dat je het groene detox dieet volgt is dit recept een absolute must-try.

PS Mung bonen zijn te koop in biologische supermarkten, toko’s en veel andere Aziatische foodshops. Mung bonen zijn voedzaam en toch heel licht verteerbaar en vezelrijk. Echt een aanrader. Oh ja, ze zijn ook heel lekker!

Zo maak je het:

Laat de mung bonen twee tot drie uur weken in warm water. Breng de mung bonen vervolgens aan de kook met ruim water en kook ze in ca. 30 minuten gaar. Laat de bonen in het kookvocht afkoelen, dan blijven ze lekker juicy! Na het afkoelen laat je de bonen uitlekken.

Doe alle ingrediënten voor de groene humus in de kom van een blender of foodprocessor en draai het geheel tot een smeuïge pasta. Maak de humus op smaak met peper en zout.

Op de foto bij dit recept heb ik de humus geserveerd met frisse groene lenteblaadjes die ik voorhanden had. Je kan bijvoorbeeld rucola, raapsteeltjes, slablaadjes, jonge bietenblaadjes of muntblaadjes gebruiken. Verder nog wat avocado om te garneren, groene olijven en komkommerreepjes. Pak gewoon wat voorhanden is en maak er iets moois en smakelijks van. Sprenkel nog wat groene olijfolie over de humus en……lekker eten!

 

 

Dit vind je misschien ook leuk
green smoothie
Green smoothie
aardappel-amandelkroketjes
crispy aardappel-amandelkroketjes
doperwt
doperwten
Avocado

1 Response

Leave a Reply

Pin It on Pinterest

Share This